The Place for Boeger - Nevada County, Californien?

På vores tur op til Lake Tahoe i sidste weekend, CJ og jeg besluttede at besøge to Gold Rush byer vi ikke havde været før, Grass Valley og Nevada City. Meget til min overraskelse og glæde, begge er fremragende rejsemål for bogelskere.
Grass Valley har tre bøger butikker i det historiske centrum. Vi havde tid til at besøge to, Bør boghandleren og Booktown bøger. Vi nogensinde flytte til Grass Valley, og efter vores korte besøg er vi begge en fristet smule, ville boghandleren snart blive min . boghandel valg Valget er rigtig god for en lille by, jeg var i stand til at finde de fleste af de nuværende titler, jeg er interesseret i. Den service var venlige og butikken er sjovt at bladre rundt i. Det er bare min form for boghandel - ret lille, hyggelig atmosfære, interessante ting på bordene De har ikke en hjemmeside, som jeg kan finde, men der er en anmeldelse her..
Det sted at være for bogelskere i Grass Valley er BookTown Books BookTown Books er modelleret efter antik indkøbscentre -. Den har 13 brugte og antikke boghandlere alt under ét tag Dette gør browsing for bestemte titler noget af en udfordring, og priserne. var en smule på den høje side for brugte bøger, men butikken er så sjovt at vandre rundt i, at enhver seriøs bog kæreste vil have en stor tid der. BookTown bøger har også en café. Grab en bog og en kop chai og slap væk om eftermiddagen.
Nevada City er lige op ad vejen fra Grass Valley, kan du gå gennem begge byer på din vej til Reno eller Lake Tahoe, og er et besøg værd. De har den mest charmerende gamle vest brandstation, jeg nogensinde har set, desværre det var lukket den dag, vi var der. Nevada City har flere små boghandlere, de fleste af dem antikvariske, og en ny bog butik Harmony Books. Jeg kan ikke finde websider for nogen af dem, men du vil finde dem alle, hvis du bruger en time at gå rundt i byen.
Mellem Græs Vally og Nevada City kom jeg meget, meget tæt på at bryde min bog-køb moratorium på denne tur til Tahoe. Jeg holdt min beslutning, men næste gang jeg er ikke så sikker.

Ingen kommentarer: